Justice naživo (opět)

autor
0 , Odkaz 0

Čím se liší Acces All Arenas od A Cross The Universe? V moc věcech ne. Tentokrát tu nemáme doplňující dokument, přibyly tu věci z druhé desky a díky nim i nějaké to rockerské klišé, ale jinak je to skoro ta samá show, kterou nám Justice předvedli už před pěti lety. A je tyhle nudný dejavu nemám prostě rád.

Justice (Gasometer, Vídeň, 23. 2. 2012)

autor
1 Odkaz 0

Srovnejme si fakta. Justice je francouzské elektronické duo (v podstatě) DJs. Takže když je na plakátech napsané Justice Live, tak je naivní čekat koncert instrumentálně zdařilých hudebníků, kteří v pauzách budou bavit publikum historkami z natáčení. Protože ve skutečnosti dostanete párty namyšlených Frantíků, kteří ví, že jim většina lidí pod pódiem leží u nohou a tak si klidně hrají s motivem a refrénem Civilization i 20 minut, několik minut vás nechají v tichu, aby vás ujistili, že jsou naši přátelé a to celé je zabalené do světelné a vizuální show, která vás jako cibule rozbrečí, jak se postupně svléká ze svých slupek. Evropa se možná rozpadá, zato Rakousko-Uhersko se dává na koncertech ve Vídni dohromady – jak už bylo naznačeno, mix češtiny-slovenštiny-němčiny se nedal přeslechnout. Na začátku prázdnin hrají znovu v Gratzi a do Trenčína to věru není daleko…Festivaly jim budou slušet ještě více.

Pioneerball – 1961

autor
2 , , Odkaz 0

[rating: 4]

Titulní track z tohohle suprového EP zní jak Justice v nu-disco remixu. Ty synťáky a ta rozverná melodie ala Francous Roubaix, to je prostě přesný. Agent Funk už je čistokrevné nudisco, Antique Shop s rhodes pianem zase trochu připomene věci, co vydával Compost před deseti lety (než začal smrdět) a závěrečná Romance, to je takový minimaloidní house. Prostě pestré menu, jak to má Péťa rád.

Justice

autor
12 Odkaz 0

Ach ty druhé desky. S Audio Video Disco je to v podstatě stejné jako s Congratulations od MGMT. Žádné velké hity, hraje se na silnější koncepci alba, menší přístupnost. Jsou tu dvě věci, které se vám hned uhnízdí v hlavě (Civilization, titulní věc), pár věcí, které budete mít možná rádi (Helix, Newlands, Canon) a několik věcí, které jsou vata, ať si říkáte co chcete (příšerné Ohio, On’n’On a Brianvision). To není moc skvělé skóre, ale zase to není žádný velký průser. Justice se prostě při tvorbě alba soustředili víc na stylizaci než na skladby jako takové. Někde jim to vyšlo víc a někde prostě chybí silnější nápad, ale rozhodně bych je za to nepranýřoval.

Už ne Poney Poney. Teď jsme Jamaica.

autor
6 , , , Odkaz 0

Tak tomuhle říkám z deště pod okap. Antoine Hilaire a Florent Lyonnet z Paříže měli nejspíš pocit, že jejich původní jméno Poney Poney se dostatečně nenese a tak si ho změnili. Teď si říkají Jamaica. Hodně zdaru všem, kteří ho budou googlovat. Přitom pod původním jménem vydali zábavný singl Cross The Fader, z jehož cákající energie, zahlcovaného zvuku a precizní produkce je na první poslech zřejmé, že s ním klukům vypomohl Xavier De Rosnay z Justice. Ten je podepsaný i pod novým singlem I Think I Like U 2, který svým názvem zase naznačuje fascinaci Princem a společně s Para One, by měl produkovat (tedy Xavier, ne Prince) i celou nadcházející desku Jamaiky, která by snad měla být ještě před létem. Snad s tímhle fakt trochu blbým jménem úplně nezapadne.

Move 5.0

autor
1 , , Odkaz 0

m5

MOVE 5.0 change your mind 21.10 – 24.10 Palác Akropolis | Matrix | Kino 35

Letošní edice MOVE se zaměřila na to, aby v Praze představilo to, co je nyní nejaktuálnější v cizině. Na festivalu najdete oceňované hudební novinky a nejnovější trendy z Francie, Norska, Německa, Británie, České republiky, ale také Slovenska.

PROGRAM MOVE 2009:

21.10.
KINO 35, Francouzský Institut
19:00 BLOCK PARTY (film)
21:00 A CROOS THE UNIVERSE – JUSTICE ( film)
klub MATRIX
20:00 LA CONFIANZA (De) + OVERHYPE ( Cz)

22.10.
klub MATRIX
20.00 LONGITAL ( Sk )+ NARROW TERENCE ( Fr)

23.10
PALÁC AKROPOLIS
SEFYU (Fr)

24.10.
klub MATRIX
BLOOD COMMAND (Nor) + HENTAI CORPORATION (Cz) + DJ BEN OSBORNE OVERHYPE (Uk)

(tisková zpráva)

Vyšší dýdžejská z Paříže.

autor
6 , , Odkaz 0

birdy-nam-nam

Birdy Nam Nam. Nevím, jestli jste je zaregistrovali, ale ve Francii jsou fakt velký. Když hráli vloni v Clermont-Ferrand na Europavoxu , bylo na ně asi největší kotel a dokonce jejich letmé zamávání z okna šatny (ten fesťák totiž probíhá de facto v kulturáku, ale to by bylo na delší povídání) vyvolalo na ulici velké pozdvižení. Jejich performance, spočívající ve čtyřech turntablistech, hrajících v reálném čase více méně vlastní tracky, je nicméně větší zážitek, když to vidíte naživo, z desky je to celkem standardní tucka. Což mimochodem platí i pro jejich aktuální singl The Parachute Ending, který pro ně produkovali Gaspard Augé a Xavier DeRosnay. Když si ho pustíte, neuslyšíte nic než dost tendenční track přesně mezi Justice a posledním Mr. Oizem . Ale jak už jsem říkal, jenom o tomhle Birdy Nam Nam nejsou, naživo to celkem funguje. Na takové Pohodě by nejspíš bodovali.

Birdy Nam Nam – The Parachute Ending (Prod. by JUSTICE)

Láska na první pohled

autor
8 , , Odkaz 0

Chápu, že násilí bude vždycky víc než barvy. Ve smyslu přitažlivosti pro masy. Proto je mi jasný, že video ke skladbě Stress od Justice rozproudí krev přeci jenom o trochu víc než třeba právě klip Animals od Minilogue. Na druhý straně – když jsem poprvé viděl práci Romaina Gavraise, říkal jsem si „ty krávo, to je úlet“, ale vlastně jsem pořádně nevěděl, co si o tom mám myslet. U Animals to vím od začátku. Pro pomalejší – viz headline. Kristofer Ström!

Hodně vostří Justice.

autor
6 , Odkaz 0

Justice chystají live CD + DVD A Cross The Universe. A jedním z hlavních tvůrců té filmové části je Romain Gavrais. Autor klipu Stress, dost možná nejlepšího a zcela určitě nejvíc znepokojivého videoklipu posledních let, který se dočkal i docela vtipné parodie (viz níže). Každopádně tohle by mohl být velký nářez. Uvidíme v listopadu.

Atentát na Soulwax skrz Beatles?

autor
3 , , , , Odkaz 0

Soulwax si teda věří. Těmhle belgickým electro drakům už asi nestačí remixovat jenom „vrstevníky“ jako Klaxons, Daft Punk, LCD Soundsystem, MGMT nebo Justice. Po Rolling Stones a poměrně slušné, byť ne úplně smrtící přemíchávce You Can´t Always Get What You Want, si totiž troufli rovnou na samotné Beatles a jejich převratnou Eleanor Rigby, zaranžovanou jenom pro smyčcové kvarteto. Právě tahle skladba (přesněji řečeno její instrumentální verze, doplněná elektronickým beatem) se objevila na několika blozích se stále ceněnějším přídomkem Soulwax remix. Ale je to celý nějaký levý. Jednak by to byl asi nejslabší remix, jaký Soulwax kdy udělali (viz výrok v diskusi na jednom blogu: „Zní to jako když stojím ve výtahu a někomu ze sluchátek hrají Kraftwek. To není dobrý.“), jednak ho Soulwax nemají na žádné ze svých jinak velmi pečlivě aktualizovaných ofiko stránek. Ale když ne Soulwax, kdo teda? A proč to podepsal jménem chlapců z Ghentu? Kdo má v tomhle atentátu prsty, ať se přizná dobrovolně.

The Beatles – Eleanor Rigby (Soulwax Remix)
The Rolling Stones – You Can’t Always Get What You Want (Soulwax Remix)
MGMT – Kids (Soulwax Remix)